Kolumni: Luotettavuus on vastuullisuutta

08.10.2019

Atrialaista vastuullisuutta Food Service -markkinassa on esimerkiksi se, että tuotteet toimitetaan keittiöihin aina sovittuna ajankohtana. Toimitusvarmuus on yksi tärkeimmistä asioista, jonka asiakkaamme nostavat esille keskusteluissamme ja sen takia olemmekin panostaneet juuri siihen. On hienoa huomata, että Atria on asiakkaittemme mielestä luotettava kumppani ja meidän ihmisiä arvostetaan heidän ammattitaitonsa ja huolehtivaisuutensa takia. Tällaista palautetta omasta porukasta on kiva saada! Jatkamme nöyrästi työtämme tavoitteena sataprosenttinen toimitusvarmuus.

Vastuullisuus meillä tarkoittaa myös ihmisistä huolehtimista. Työturvallisuus ja henkilöstön hyvinvointi ovat keskeisiä asioita jokapäiväisessä toiminnassamme. Tämän päivän työelämässä hyvä ilmapiiri ja turvallinen työympäristö ovat kilpailuetu, kun halutaan työskennellä alan parhaiden kanssa.

Lihan alkuperän merkitys kasvaa. Ihmiset ovat kiinnostuneita siitä, mistä raaka-aineet ovat peräisin. Yhä useammin kuulee kysyttävän ravintolassa, että ”mistä teidän liha tulee?” Asiakkaat arvostavat kotimaisuutta ja avoimuutta alkuperän suhteen. Alallamme voisi vielä hieman lisätä tarjoiluhenkilöstön perehdytystä aiheeseen liittyen. Aika usein alkuperää lähdetään kysyttäessä keittiöstä selvittämään ja se selviää, mutta myyntipuheessa se ei aina automaattisesti ole. Kannattaisi kuitenkin olla. Ne ravintolat, jotka aktiivisesti kommunikoivat lihan alkuperän myyntitilanteessa asiakkaalle hyötyvät siitä kaupallisesti. Tuotteen arvo nousee, kun tarina vahvistuu alkuperätiedoilla.

Tuotteen arvo nousee, kun tarina vahvistuu alkuperätiedoilla.

Kun tarjoat asiakkaillesi Atria-tuotemerkin tuotteita, voit kertoa, että liha on 100 % suomalaista. Aina.

Atrian nurminaudan entrecote voitti jo toisen kerran peräkkäin kultaa World Steak Challenge -kilpailussa Dublinissa. Tämä maailman paras pihvi on juuri sitä suomalaista laatulihaa, jota suomalaiset ravintola-asiakkaat haluavat ostaa. Kotimaisesta lihasta kannattaa olla ylpeä ja siitä kannattaa asiakkaille aktiivisesti kertoa.

Kaupallista menestystä ja muutoinkin oikein hyvää syksyä kaikille!

Kim Westerling

Atria Food Service, Myyntijohtaja

Jaa

Takaisin uutishuoneeseen