I would suggest Atria’s cooperation to everyone!

04.7.2022
Asiakas

Yksi Atrian strategisista tavoitteista on olla asiakkaiden ykkösvalinta kumppaniksi. Jotta siitä tulisi totta, meidän täytyy ensin ymmärtää tämänhetkinen tilanne. Aloitimme säännöllisen asiakaspalautteen keräämisen koko konsernissa ja ainakin meille Suomen viennissä tulokset ovat olleet välillä yllättävänkin iloisia.

Atrialaiset nimittäin rakastavat haasteita. Ongelmien ratkominen ja solmujen avaaminen on meistä monelle työn suola ja energian määrä on valtava, kun pääsemme yhdessä miettimään ratkaisuja kinkkiseen tilanteeseen. Kun ratkaisu on löytynyt ja asiakas ja kuluttaja tyytyväisiä, polttelee mielessä jo seuraavan pulman pariin pääseminen. Olemme siis erinomaisia ongelmanratkojia, mutta mielestäni aika usein unohtuu iloita niistä löytyneistä ratkaisuista ja maaliin pääsemisistä. Siitä taas seuraa, että emme itsekään aina muista omia hyviä puoliamme.

Olemme siis erinomaisia ongelmanratkojia, mutta mielestäni aika usein unohtuu iloita niistä löytyneistä ratkaisuista ja maaliin pääsemisistä.

Senkin takia on todella arvokasta kuulla palautetta asiakkailta. Tänä keväänä se on tuon sähköisen palautekyselyn lisäksi onnistunut pitkästä aikaa kasvotusten. Vientipäälliköt ovat päässeet käymään asiakkaiden luona ja ensimmäiset messutkin ovat jo takana. 

Etelä-Koreassa tapasimme pitkäaikaisen asiakkaamme – he ovat ostaneet Atrian possunkylkeä ravintoloihinsa jo yli 10 vuotta. Siipikarjan vientilupien myötä tällä kertaa keskusteluissa oli mukana myös kana ja asiakas totesi, että ”if the chicken is as good as the pork, then this will be a great success”. Markkinointipäällikkö ei meinannut siinä kohtaa malttaa olla hihkumatta, mutta koko virallisen delegaation ollessa paikalla se juuri ja juuri onnistui.

PLMA-messuilla maistatetut Atria Vuolu kana- ja possutuotteet saivat monta spontaania kiitosta. Samanlaista on ollut palaute saksalaisilta asiakkailtamme: Atrian kana maistuu hyvältä. Onpa hyllyt olleet tyhjinä useamman päivän ennen seuraavan toimituksen saapumista, kun menekki on yllättänyt jopa asiakkaamme. 

Tuotteiden lisäksi ihmisillä on iso merkitys siihen, millaiseksi asiakastyytyväisyys muodostuu.

Tuotteiden lisäksi ihmisillä on iso merkitys siihen, millaiseksi asiakastyytyväisyys muodostuu. Jokainen atrialainen on aina myös osa yrityksen brändiä ja asiakaskokemusta – olipa sitä vastuussa asiakkuudesta, pakkauskoneen käytöstä, resepteistä tai makkaran kypsyttämisestä. Kyselyn perusteella meidän ihmisemme saavat asiakkailta isot kiitokset osaamisestaan ja tavastaan pitää yhteyttä asiakkaisiin. 

Tämän kirjoituksen myötä haluan näin kesälomakauden kynnyksellä taputtaa selkään sekä itseäni että jokaista yli 3000 työkaveriani ja tilallista. Toivottavasti jokainen ehtii kesällä myös hengähtää ja itsekin käydä läpi menneen vuoden onnistumisia! 

Jaa

Kirjoittajan kuva
Kirjoittanut

Hanna Holtinkoski

Hanna Holtinkoski työskenteli markkinointipäällikkönä Atrian viennissä.

Lue kirjoittajan muita blogeja